szkolenia i konferencje biznesowe w górach

Dobry szef

Każdy z nas marzy o idealnym szefie. O takiej osobie, która będzie potrafiła nas docenić, przymknie oko na nasze błędy, będzie wyrozumiała. Taki równy gość. Lecz to nie te cechy decydują o tym, czy ktoś kto zajmuje stanowisko kierownicze jest odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu. Zatem jakie? 

 

Prawie 70& Polaków uważa, że dobry szef powinien cechować się doskonałą znajomością branży oraz umiejętnością planowania, rozdzielania i oceniania obowiązków. Ponad to w cenie są takie cechy jak: dostrzeganie talentów pracowników i dążenie do ich rozwoju, zdolności analityczne, zdolności komunikacyjne i interpersonalne.

Co świadczy o tym, że ktoś jest szefem idealnym? Gdy wraz z pracownikami odnosi sukcesy. Niektóre z nich takie jak wzrost sprzedaży czy wzrost zysków są mierzalne. Inne takie jak dobra organizacja pracy i przyjazna atmosfera są wyczuwalne.

Nie każda osoba posiada odpowiednie zestawienie cech by objąć stanowisko pracownicze. Bycie szefem szanowanym i lubianych to niezła harówka. Należy rozwiązywać konflikty, egzekwować wykonanie pracy, w najtrudniejszych przypadkach kogoś zwolnić.