szkolenia i konferencje biznesowe w górach

Profil klienta biznesowego hoteli

Z usług polskich hoteli korzysta corocznie kilka milionów osób. Zastanawiali się Państwo jednak nad tym kim są te osoby? Czym kierują się przy wyborze hotelu? Z jakich ofert korzystają najchętniej?  Ile pieniędzy są w stanie wydać? Jak często i na jak długo przyjeżdżają do hotelu?

Specjaliści ds. hotelarstwa, stosując kryterium celu podróży, wyróżniają dwie kluczowe grupy klientów hoteli. Są to: klienci indywidualni oraz klienci biznesowi. Stworzenie szczegółowej charakterystyki obu grup zajęłoby zbyt dużo czasu, skupmy się zatem na profilu klienta biznesowego.

Klienci biznesowi stanowią wprawdzie mniej liczną grupę klientów, w stosunku do klientów indywidualnych, ale za to o wiele bardziej różnorodną, interesującą i zamożniejszą. Są to zarówno osoby podróżujące samotnie w celach biznesowych jak i duże grupy, odbywające podróż służbową. Są to pracownicy dużych korporacji oraz małych prywatnych przedsiębiorstw. Mężczyźni i kobiety. Zazwyczaj w wieku powyżej 25 lat. Klient biznesowy posiada wyższe wykształcenie i stale podnosi swoje kwalifikacje (np. poprzez konferencje w górach). Najczęściej wybiera hotel trzygwiazdkowy lub czterogwiazdkowy. Przy wyborze hotelu kieruje się przede wszystkim jego lokalizacją, standardem, zapleczem szkoleniowo-konferencyjnym lub prestiżem miejsca (np. hotel w górach). Cena jest ważna, ale nie stanowi czynnik decydujący. Klient biznesowy jest wybredny, ale aby otrzymać to czego pragnie jest w stanie ponieść spore koszty. Analizując długość pobytu zauważyć można, że w przeważającej większości są to pobyty krótkie, zazwyczaj jedno lub dwudniowe (np. na majówka w górach). Krótki i intensywny pobyt sprawia, że na plan boczny schodzi oferta dodatkowa hotelu (np. atrakcje sportowe). Powyższa charakterystyka klienta biznesowego stanowi jedynie rys. Bardzo cenny jednak dla hoteli, w których znaczny odsetek stanowią klienci biznesowi.